Store Bededag og konfirmationer

Eftersom Regeringen har afskaffet Store Bededag, får det betydning for konfirmationsdatoerne allerede i 2024.

Menighedsrådet og sognepræsten har et stort ønske om at styrke samarbejdet med Nr. Søby-Heden Kirker, da vi begge har elever fra Carl Nielsen-skolen, der skal konfirmeres.

I Nr. Søby kirke ligger konfirmationen 2. søndag efter påske. Fra 2024 vil konfirmationen også ligge 2. søndag efter påske i Nr. Lyndelse, således at Carl Nielsen-skolens elever konfirmeres samme dag.

For at mindske presset på kirken, da der er mange elever fra netop Carl Nielsen-skolen, flyttes Nr. Lyndelse Friskoles konfirmation til samme weekend, men om lørdagen.

Se navne på konfirmander

Det betyder, at konfirmationerne i 2024, 2025 og 2026 ligger følgende dage:

Lørdag den 13. april 2024     Nørre Lyndelse Friskole. Elever, der går i 7.a.

Søndag den 14. april 2024     Carl Nielsen-skolen. Elever, der bor i Nr. Lyndelse og går i 7. a eller 7. b

Lørdag den 3. maj 2025        Nørre Lyndelse Friskole. Elever, der går i 7.a.

Søndag den 4. maj 2025        Carl Nielsen-skolen. Elever, der bor i Nr. Lyndelse og går i 7. a eller 7. b

Lørdag den 18. april 2026     Nørre Lyndelse Friskole. Elever, der går i 7.a

Søndag den 19. april 2026     Carl Nielsen-skolen. Elever, der bor i Nr. Lyndelse og går i 7. a eller 7. b

Skriv en kommentar