Anna Andersen sognepræst i Nr. Lyndelse kirke

Ny præst

Anna Andersen er fra 1. august 2024 den nye konstituerede præst i Nr. Lyndelse.

Kom og hils på Præstevikar Anna Andersen , der indsættes og afholder sin første gudstjeneste hos os som vikarpræst ved Nr. Lyndelse Kirke ved gudstjenesten på søndag den 4/8-24 kl 10 i Kirken.

Der er kaffe og kage i tårnrummet efterfølgende.

Alle er naturligvis velkomne .

Anna glæder sig til at hilse på menigheden

Mvh

Menighedsrådet

Anna Andersen blev ordineret i Odense Domkirke den 3.juli. Hun blev færdig med pastoralseminariet og teologistudiet for kort tid siden.

Anna Andersen er født og opvokset i et husmandssted på Sydfyn. Hun har altid ønsket at blive præst på landet og gerne på Fyn. Med biskop Mads Davidsens mellemkomst er ønsket nu gået i opfyldelse, så hun får lejlighed til at arbejde på Midtfyn.

Til kirke.dk siger Anna:

“Jeg vil gerne have geder, høns og en kat, ligesom jeg gerne vil have en horisont at se på og noget natur i nærheden. Jeg drømmer om at være præst sådan et sted, som jeg er vokset op.”

Anna Andersen er klar til at opgive bylivet for et præsteembede på landet | Kirke.dk

Fællesskaber

Den nye præst lægger vægt på relationer og fællesskab. Det havde biskoppen bidt mærke i. I talen til de to, der blev ordineret den 3. juli sagde biskoppen: Vi lever i en tid, hvor vi er os selv nok. Der bliver talt om America First og i Europa er der samme tendenser. Derfor er det vigtigt med en kirke, der ligesom Grundtvig kan bygge fællesskaber. Det er de unge præster gode til, sagde han i ordinationstalen.

Skriv en kommentar